Privit că opera centrală a lui Reiner Knizia, jocul acesta are loc în zona fertilă a Tigrului și Eufratului în perioada antică. Jucătorii contruiesc civilizații plasând plăci pe tabla de joc. Jucătorii primesc patru scări diferite: agricultura, comerțul, religia și guvernământul. Aceste scări sunt folosite pentru a colecta puncte în aceste domenii. Totuși scorul de la final va fi scorul cel mai mic dintre cele 4, acest lucru încurajând jucătorii să se dezvolte uniform. Când două civilizați devin conectate pe tablă apăr conflictele (conflict extern). În acest caz doar scara uneia dintre cele doau civilizați supraviețuiește. Civiliizaţiile mai pot fi afectate și prin conflicte interne.
Premii:
2004 BoardGameGeek Geek Madness Tournament Champion and Aldie Award Winner
1998 Spiel des Jahres Recommendation.
1998 Deutscher Spiele Preis Winner.
1997 Meeples' Choice Award Winner.
Componente:
1 Tablă de joc cu două fețe
153 Plăci de civilizații:
30 Așezări negre
30 Piețe verzi
57 Temple roșii
36 Ferme albastre
8 Plăci catastrofice
4 Plăci de unificare
4 Plăci de dinastie
6 Monumente
16 Scări
140 Contoare de puncte de victorie
10 Cuburi de valoare
4 Ecrane de protecție
1 Sac pentru plăcuţe
1 Imagine de ansamblu a jocului
1 Regulament de joc
5 Plăci zigurat
1 Turn
4 Clădiri de civilizație
Premii si mentiuni
1997 Meeples' Choice Award
1998 Deutscher Spiele Preis Best Family/Adult Game Winner
1998 Spiel des Jahres Recommended
2008 Gra Roku Game of the Year Nominee
2014 Juego del Año Recommended