Povestea de până acum...
Viața unui Comandant Strategic de Oi Spațiale nu este ușoară, în special dacă Comandantul este repartizat Sectorului Lambda. În Lambda au trecut secole de pace, numeroasele Sisteme de Oi și-au rezolvat diferențele rămase, iar sectorul a trecut printr-o epocă de aur a prosperității și dezvoltării științifice. Odată cu era iluminării știițifice a venit crearea Motorului de Distorsiune a Oilor Spațiale, înlocuind învechitul Motor Warp. Navele echipate cu acesta operează atât independet, cât și sincron cu bazele Sistemului pentru a permite traversarea unor distanțe mari într-un timp relativ scurt. Cu el, rasele Sistemelor au fost aduse și mai aproape una de cealaltă. Comerțul și schimburile culturale au ajuns la un nivel fără egal, iar familiile le-au permis Puilor lor să cutreiere liber prin regiunile învecinate fără frică.
Totul era bine în galaxie – până când prima navă-mesager a ajuns de la o putere cunoscută doar sub numele de ”Lupul”. Limba sa era neinteligibilă, dar mesajul era clar: anihilarea completă și totală a Oilor. În scurt timp au venit și primele nave Lup, devastând planetele-satelit a Sistemului natal al Oilor. Trupele de apărare din avangardă au fost capabile să oprească distrugerile în plus – dar ceea ce vine este mult, mult mai înspăimântător decât orice amenințare din istoria galaxiei.
Toate sistemele au fost puse sub Alertă Roșie, cu Comanda Strategică a Oilor chemată la un loc și numit un Comandant de Turmă. Devreme ce membri ai Lupului au fost văzuți în uniforme de Comandanți ai Oilor, CSO a determinat că cea mai bună metodă de a izola Sistemele individual este să interzică utilizarea Motoarelor de Distorsiune a Oilor Spațiale. Accesul inter-sistemic este permis doar claselor de nave ”Păstori” de Elită, printr-o rețea complexă de călătorie în Hiperspațiu. O flotă din aceste nave au fost repartizate să recupereze Puii de Oi și să îi întoarcă în Sistemele natale în timp ce invazia Lupilor este respinsă.
Ești o Oaie.
Ești un Apărător în Comanda Strategică a Oilor.
Te-ai antrenat toată cariera ta pentru acest moment din istorie.
Vei emite Tactici Flotei de Păstori pentru a direcționa Misiunea de Salvare.
Știi cum să înfrângi Lupul – ”Folosește Puterea...”
Space Sheep! este un joc cooperativ, customizabil, în timp real – posibil cu trădători printre voi – pentru 1-8 jucători. Apărătorii vor să ducă jetoanele de Oi Spațiale și de Păstori înapoi în Sistemele corespunzătoare înainte ca toate cărțile să dispară și să se scurgă tot timpul. (Dacă se joacă cu Infiltrați, făcând jocul așadar semi-cooperativ, fiecare jucător primește o carte secretă de loialitate; fiecare jucător își știe doar loialitatea sa, lăsându-i pe ceilalți membri din echipa să facă presupuneri și descifrări.)
În Space Sheep!, pe tura fiecărui jucător, el va juca o carte din mână, permițându-i:
1. Să activeze un Sistem și să ia o acțiune asociată cu acesta (mutând Nava și Păstorii);
2. Să joace o carte pentru a muta un Păstor în sensul acelor de ceasornic;
3. Să joace orice carte cu fața în joc pe Tabla de Apărare.
În plus, un jucător poate juca o carte care corespunde sistemului ocupat de Lup pentru a ataca (și să așeze Lupul pe o parte).
În Space Sheep! un jucător acționează drept Comandantul Suprem al Turmei, ocupându-se de clepsidra de 1 minut. Dacă se scurge tot nisipul, Lupul atacă și jucătorii trebuie să decarteze cărți de pe Tabla de Apărare, din pachet sau din mână; dacă nu pot, vor pierde jocul. Dacă jetonul de Lup a fost pus pe o parte, Comandantul Suprem al Turmei poate întoarce clepsidra înainte să se scurgă timpul pentru a evita atacul Lupului, a-l pune din nou în picioare și a-l muta în alt Sistem în acest proces.
Jucătorii care sunt Inflitrați o să încerce, desigur, să întârzie acțiunile, să facă mutări proaste și să manipuleze subtil ceilalți jucători pentru a face ei înșiși alegeri slabe. Jucătorii se pot oricând acuza unul pe celălalt. Dacă mai mult de jumătate dintre jucători îl acuză simultan pe unul dintre jucători, acest jucător iese din joc. Apoi își arată Loialitatea și:
• Dacă jucătorii au găsit un Infiltrant, amestecă cărțile jucătorului și pune-le la finalul pachetului.
• Dacă jucătorii au găsit un Apărător, pune cărțile jucătorului din mână cu fața în jos în grămada de decartare. În turul jucătorului eliminat, Lupul atacă.
Dacă Apărătorii duc toți păstorii și oile spațiale în sistemele lor corespunzătoare, câștigă jocul. Dacă timpul se termină și jucătorii nu pot decarta cărți suficiente –sau dacă numărul Infiltraților este egal cu numărul Apărătorilor din joc – atunci vor câștiga Infiltrații.
Jucătorii pot personaliza Space Sheep! Cu un număr variat de Sisteme în joc (mai multe Sisteme = complexitate mai mare), numărul de cărți tactice din pachet (mai puține cărți = dificultate mai mare), puterea Lupului, raportul Inflitraților și Apărătorilor, și tipurile de cărți de direcționare (mai multe direcționări = variație mai mare).