Jucătorii vor lua rolul unor poliţişti cu diferite arii de expertiză. Jucătorii lucrează împreună pentru a rezolva misterul crimei prin colectarea de dovezi şi eventual arestând suspectul.
Că să se complice şi mai mult lucrurile, există posibilitatea existenţei unui poliţist corupt plătit de criminal pentru a ascunde dovezile pe care ceilalţi le caută cu ardoare.
Jucătorii se mişcă prin oraş căutând prin cărţi amestecate aleator după dovezi legate de crimă. Numărul de cărţi de investigaţie trase depinde de valoarea personajului precum şi de cărţile adăugate de ceilalţi jucători pentru a-i mari valoarea. Există 4 pachete de cărţi de investigaţie(Interviu Martor, Colectare dovezi de la locul faptei, Examinarea trupului şi Localizare arma crimei) ce se pot controla. Acestea sunt amestecate şi amplasate în diferite locaţii. Aşadar, un jucător poate fi într-o zona şi poate să nu găsească nimic…sau poate poliţistul corupt, dacă există unul, a căutat şi a spus că nu există dovezi acolo.
Jucătorii trebuie să găsească toate dovezile investigaţiei pentru a putea să aresteze criminalul.
La sfârşitul fiecărui tur al unui jucător se trage o carte de eveniment. Aceste cărţi reprezintă creşterea fărădelegilor şi urgenţelor din oraş. Fiecare urgenţă va îngreuna munca iar dacă scapă de sub control se poate termina totul. Aceste cărţi de evenimente sunt plasate pe hartă în locaţiile în care se petrec. Unele au jetoane cu “ circumstanţe necunoscute” puse cu faţ în jos, creând astfel mai multă tensiune.
Dacă prea mulţi criminali sunt prezenţi într-o zonă, o gaşcă se formează. Fiecare gaşcă poate pune piedici eforturilor poliţiei dacă nu sunt calmaţi rapid şi atent.
Aşadar, poliţiştii nu doar investighează crima dar trebuie să aresteze nelegiuiţi şi să se ocupe de urgenţe.
Câteodată când un personaj termină cu succes o misiune, acel personaj primeşte ca recompensă un jeton gogoaşă. Aceste jetoane pot fi folosite mai târziu pentru a ajuta la misiuni. Totuşi, dacă personajul nu termină misiunea la timp, avansează poziţionarea pe scara de fărădelegi. Se avansează pe această scară şi dacă va creşte numărul de criminali încât să nu mai existe de adăugat atunci când ar apărea ocazia. Dacă se ajunge la capătul scării de fărădelegi, criminalul scapă iar poliţiştii pierd jocul.
Pentru a adăuga mai multă tensiune, poliţiştii au doar un anumit interval de timp în care să termine investigaţia. Dacă rămân fără timp, din nou scapă criminalul.
Presiunea şi miza sunt mari!