Cornish Smuggler îi lasă pe jucători să își asume rolul de Contrabandiști din Cornwall-ul secolului al XVIII-lea. Cumpără și vinde bunuri în timp ce angajezi o rețea de personaje locale, cunoștințe secrete, locații ascunse, mituiri, șiretlicuri murdare și o doză sănătoasă de curaj, totul pentru a evita atenția ofițerilor de la vamă și a celorlalți jucători.
La comercializarea bunurilor, jucătorii pot alege preţul pentru care să vândă, alegând fie să își crească reputația și influența în comunitate prin vânzare la preţ minim, fie să maximizeze profiturile vânzând la cel cel mai profitabil preț posibil. O reputație mare îi permite unui jucător să transporte contrabanda mai ușor și să treacă de vamă. Dar pentru a câștiga jocul ei vor trebui să aibă mai mulți bani decât ceilalți. Totuși, cu cât mai mare va fi prețul bunurilor, cu atât mai puternice vor deveni forțele vamale.
Contrabanda în Cornwall a fost făcută rareori de un singur om, de cele mai multe ori fiind implicate bande mari din comunitate. În Cornish Smuggler, jucătorii trebuie să construiască o rețea de contrabandă angajând personaje, fiecare cu o abilitate unică, cu un preț și cu o influenţă a reputației unui contrabandist în comunitatea locală. Când vine vorba de contrabandă, cheia constă în alegerea bunurilor. Jucătorii pot alege să cumpere bunuri voluminoase care sunt greu de aranjat pe o navă (bunurile și navele sunt toate de mărimi diferite) sau bunuri mai mici care valorează mai puțin. De asemenea, orașele de mărimi diferite vor oferi diferite prețuri pentru bunuri. Orașele mici oferă prețuri mai scăzute, dar cu un risc mai mic. Cele mari oferă prețuri mai bune și permit contrabandiștilor să vândă mai mult, dar riscul pentru asta este (în general) mult mai mare.
Forțele vamale din Cornish Smuggler se vor mișca în jurul tablei în funcție de ceea ce fac jucătorii. Descărcarea, mutaraea și vânzarea bunurilor merită atenție, deși jucătorii pot să mute de asemenea vamele, cheltuind influență sau folosind secrete. Din fericire, toți vameșii pot fi mituiți, ceea ce înseamnă că odată ce i-ai cumpărat, vor rămâne ”oamenii tăi” până la finalul jocului... sau până un alt jucător le plătește mai mult. Deși încep cu fonduri puține, Ofițerii Vamali vor deveni treptat tot mai puternici, mai greu de mituit și mai numeroși. Astfel este din ce în ce mai greu să aduci bunuri cu succes, în secret și profitabil, fiecare joc având așadar un punct de final bine definit care e vizibil pentru toți jucătorii. Descoperirea de trucuri secrete poate ajuta cauza unui jucător, iar depozitele secrete pot fi închiriate pentru a-ți ascunde bunurile de vameși evitând astfel riscul de a fi confiscate.
În Cornish Smuggler sunt multe drumuri spre victorie. Jucătorii vor trebui să își adapteze stategia pentru a fi în conformitate cu acțiunile altor jucători, a angaja personajele, a cumpăra bunurile, a face înțelegerile și a descoperi secretele corecte. Jocul este despre lucruri reale care li s-au întâmplat oamenilor reali în locuri reale, creând astfel o experiență relatabilă între Cornwall-ul secolului al XXI-lea și Cornwall-ul din vremurile când comunitățile treceau prin sărăcie mare și taxe exorbitante. Drept rezultat, contrabanda nu a fost văzută neapărat ca ceva ce este ilegal, ci mai degrabă ca ceva ce putea ”fi trecut cu vederea” și astfel tratat cu o atitudine mai permisivă.
Ce presupune acest joc:
Evitarea Legii, angajarea episcopului local, construirea unei rețele, descoperirea și folosirea de secrete, închirierea pivniței de vinuri a primarului, a deveni bogat : toate acestea cu o acuratețe istorică surprinzător de exactă.
Ce nu presupune acest joc:
Întrecere de nave, tragere cu tunuri și a fi un pirat.
Componente:
• 1 tablă de joc ilustrată 60 x 54 cm;
• 60 cărți cu Secrete;
• 60 jetoane de influență din lemn;
• 58 jetoane de Aur;
• 52 jetoane de Reputație;
• 50 jetoane din lemn pentru jucători;
• 48 cărți cu Personaje;
• 25 marcaje de miturie vamală;
• 16 forme unice de bunuri;
• 12 cărți cu Depozite;
• 10 jetoane vamale din lemn;
• 10 cărți cu Nave;
• 5 jetoane din lemn de Nave;
• 2 cărți de referință / jucător;
• Regulament