În Blueprints, fiecare jucător este un arhitect care construiește cu materiale disponibile după o schiță.
Fiecare jucător ia o carte cu o schiță, apoi pe rând alege zaruri dintr-o grămadă de materiale de construcție. Își pune aceste zaruri pe schița lui pentru a construi planu-ul său alternativ, sau poate alege să construiască un plan original. Zarurile folosite sunt readăugate din punga de zaruri.
Jucătorii care termină un plan primesc 6 puncte. Apoi fiecare jucător înscrie punctele echivalente zarurilor folosite.
• Lemn (zaruri portocalii) valorează 2 puncte pentru fiecare față a zarurilor adiacente;
• Materiale reciclate (zaruri verzi) valorează puncte în funcție de numărul de zaruri verzi din clădire;
• Piatră (zaruri negre) valorază puncte în funcție de înălțimea construcției;
• Sticlă (zaruri transparente) valorează cât fața lor de deasupra, chiar dacă este ascunsă de către un zar pus peste ea.
Numărul de puncte determină cărțile de premii (locul I, II și III, valorând 3, 2 și respectiv 1 punct).
Există întotdeauna cu o grămadă de premii mai puțin decât numătul de jucători. Așadar într-un joc de 3 jucători vor exista doar locurile I și II fiecare rundă.
Modelele valorează câte 2 puncte, cele disponibile fiind:
• Zgârie-nori pentru o clădire de 5 cuburi sau mai mult;
• Materiale pentru 5 sau mai multe cuburi din același material;
• Integritate Structurală pentru 4 sau mai multe zaruri cu aceași valoare pe față;
• Geometric pentru o clădire cu toate cele 6 valori pe fețele zarurilor.
Un jucător poate primi mai mult de un tip de premiu pe rundă, dar există câte un singur premiu de fiecare fel.
După încheierea rundei, marcajele de puncte sunt resetate la 0 și fiecare jucător primește o nouă carte de schiță și toate materialele de construcție sunt puse în pungă și în grămada de materiale de construcție. Jocul Blueprints constă din 3 runde, după ultima jucătorii arătându-și premiile pentru a vedea cine are cele mai multe puncte.
Într-un joc de 2 jucători, fiecare trage 2 zaruri din grămada de materiale, folosind 1 și decartându-l pe celălalt, și înlocuindu-le pe amândouă dn punga de zaruri.
Componente:
• 4 culori de zaruri;
• Cărți de schițe;
• Pistă de scor și jetoane de marcaj;
• Cărți de distincții;
• Cărți de premii;
• Ecrane de construcție.