Risk Legacy – reprezintă ceva ce dacă nu este nou atunci poate fi catalogat ca rar în conceptul de jocuri de societate : Campaniile. La bază jocul, în particular la început, se joacă ca mult cunoscutul Risk cu unele modificări. Jucătorii controlează ţări sau regiuni pe harta lumii şi prin lupte simple(cu jucătorii aruncând zaruri să determine ce trupe sunt pierdute în luptă) ei încearcă să elimine toţi oponenţii de pe tablă sau să controleze un anumit număr de « stele roşii« sau altfel cunoscute ca Puncte de Victorie.
Ce este diferit este că Risk Legacy se schimbă după un timp bazat pe rezultatul fiecărui joc în parte şi deciziile luate de jucători. În fiecare joc, jucătorii aleg una din 5 facţiuni; fiecare facţiune are piese unice şi mai important reguli diferite. La începutul primului joc, fiecare facţiune capătă o abilitate ce le permite să încalce o regulă minoră cum ar fi abilitatea de a muta trupe în orice moment pe timpul turei tale faţă de normal când muţi doar la sfârşit.
Ceea ce face jocul să fie unic este că atunci când puterile sunt alese, jucătorii trebuie să aleagă una din cele 2 puterii ale rasei lor, să lipească puterea pe cartea rasei şi pe cealaltă să o distrugă(şi prin distrus se referă la a o rupe pur şi simplu). Acest concept cheie se propagă prin tot jocul. Unele lucruri pe care le faci într-un joc ar putea să afecteze temporar dar altele rămân permanente. Aceste schimbări pot însemna să măreşti resursele aduse de o ţară, bonusuri sau penalităţi pentru apărarea unor ţări când se dă cu zarul sau adăugarea permanentă a unor bonusuri de trupe ce afectează toţi jucătorii.
Regulamentul este făcut să se schimbe pe măsură ce jocul continuă cu blocuri de spaţii goale ce vor permite noilor reguli să fie adăugate. Secţiuni întregi de reguli nu vor intra în efect decât mai târziu în joc. Cutia conţine diferite compartimente sigilate fiecare cu anumite condiţii pentru a fi deschise.
Regulamentul specifică că în aceste compartimente se găsesc şi regulile adiţionale, puteri adiţionale ale raselor şi alte lucruri care nu ar trebui discutate aici pentru a nu strică surprizele.
Câştigătorul fiecărui joc din cele 15 primeşte un bonus major cum ar fi construirea unui oraş mare(cu care doar el va putea începe jocul pe viitor), schimbarea bonusului unei trupe continentale, redenumirea unui continent ce va da jucătorului un bonus de trupe în jocurile viitoare. Jucătorii care nu au câştigat dar nu au fost eliminaţi au voie să facă o mică modificare lumii cum ar fi să construiască un oraş mic sau să adauge o resursă unei ţări.
Jocurile iniţiale durează între 30-90 de minute incluzând o scurtă explicare a regulilor şi a aranjării hărţii.
Premii şi Nominalizări :
2012 Diana Jones Award for Excellence in Gaming Nominee
2012 Golden Geek Best Innovative Board Game Nominee
2012 Golden Geek Best Innovative Board Game Winner
2012 Golden Geek Best Wargame Nominee
2012 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Nominee
Premii si mentiuni
2012 Diana Jones Award for Excellence in Gaming Nominee
2012 Golden Geek Best Innovative Board Game Winner
2012 Golden Geek Best Wargame Nominee
2012 Golden Geek Most Innovative Board Game Nominee
2012 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Nominee