Le Fantôme de l’Opéra este un joc pentru 2 jucători bazat pe sistemul de joc din Mr. Jack – adică jocul este o afacare asimetrică în care un jucător vrea să dezvăluie care dintre jetoanele de suspecți este cel al oponentului, fiecare jucător mutând pe rând toți suspecții pentru a dezvălui și a ascunde alternativ informații. Acestea fiind spuse, jocul diferă față de Mr. Jack din mai multe puncte de vedere.
În Le Fantôme de l’Opéra, 8 jetoane de suspecți stau în cele 10 camere ale Operei Garnier. Fiecare suspect are un motiv pentru a-l îndepărta pe cântărețul de operă La Carlotta de la producție, iar la începutul jocului unul dintre dintre aceștia este determinat în mod aletoriu să devină adevărata identitate a jucătorului Fantomă. Celălalt jucător este Investigatorul și vrea să descopere identitatea Fantomei; dacă o face înainte ca La Carlotta să fugă din Opera Garnier, atunci câștigă. În caz contrar, va pierde. (Pentru a balansa jocul între jucătorii noi și cei experimentați, poziția La Carlottei poate fi modificată.)
La începutul fiecărei runde impare, 8 cărți de suspecți sunt amestecate și 4 sunt dezvăluite. Investigatorul mută un suspect și (probabil) folosește abilitatea unică a acestuia, apoi Fantoma mută doi dintre cei 3 suspecți rămași și Investigatorul îl mută în cele din urmă pe ultimul suspect. Jucătorul Fantomă dezvăluie apoi dacă poate sau nu cauza neliniște la Opera Garnier, speriind-o prin urmare pe La Carlotta; poate cauza neliniște doar dacă este singur sau dacă este în camera cu jetonul de pană de curent. Dacă poate cauza neliniște, Investigatorul se ocupă de toți suspecții din camere iluminate; dacă nu, Investigatorul se ocupă de toți suspecții din întuneric sau cei singuri. După aceea, La Carlotta se mută cu un pas mai aproape de a fugi pentru fiecare suspect care nu a fost declarat nevinovat (și încă un pas adițional dacă Fantoma a creat neliniște).
Pentru fiecare rundă pară sunt dezvăluite cele 4 cărți cu suspecți rămase, iar jucătorii mută din nou personajele și le folosesc abilitățile lor speciale, Fantoma mutând prima. Jocul continuă până când doar un singur suspect nu este nevinovat sau La Carlotta părăsește Franța în schimbul siguranței din Milano.
Când un personaj se mută, se poate muta atâtea spații câte personaje sunt în camera din care se mută. Majoritatea personajelor se pot muta doar prin coridoare deschise, dar Meg Giry poate folosi pasaje secrete care conectează multe dintre camere. Jucătorii trebuie să folosească abilitatea lui Meg și abilitatea celorlalte personaje pentru a ascunde sau a dezvălui informații.
Un personaj, de exemplu, mută un lacăt care blochează un coridor, în timp ce altul este responsabil pentru pana de curent rătăcitoare care îi permite Fantomei să lucreze în întuneric (sau cel puțin să îi ofere adăpost pentru activitatea sa în altă parte). Un personaj dulce poate atrage pe toată lumea din camere învecinate către ea, în timp ce un ins dezagreabil o poate îndepărta. Din nou, unul poate dezvălui sau ascunde o carte de alibi, rezolvând un suspect (sau să îi ascundă adevărata identitate). Fiecare personaj este util în situația potrivită. Trebuie doar să înveți care sunt acelea...